Saturday, August 21, 2010

saya dan DIA

saya masih di sini, dan saya tetap di sini...
saya tenang di sini dengan rahmat dari-Nya
sudah puas saya menangisi dosa-dosa saya pada-Nya
masih belum cukup lagi tangisan saya untuk-Nya
masih belum pasti lagi kedudukan saya di sisi-Nya
kadang kala saya berasa amat takut memikirkan dosa-dosa saya pada-Nya

suatu ketika dahulu, saya sering bertanya soalan "mengapa semuanya terjadi begitu dan begini.."
ianya membuatkan saya menangis kerana tidak mendapat apa yang saya kehendaki
namun Dia Maha Mengetahui segala sesuatu
sekarang baru saya sedar apa sebabnya "begitu dan begini"
saya terus menangis lagi...
tetapi kali ini saya menangis dengan air mata keredhaan dan keinsafan
kerana kasih sayang-Nya melebihi segala kasih sayang yang ada di dunia ini
Alhamdulillah...
saya tenang di sisi-Nya dan di bawah jagaan-Nya

cukuplah dengan cinta dunia yang belum pasti
sudah cukup bagi saya cinta dari-Nya yang sentiasa terjamin
jangan jauhkan lagi saya dari-Nya
ingatkanlah saya, jika saya lupa akan Dia

Allah ya Rabbi..........

No comments: